Sista snurren i denna spiral.

(null)

Så otroligt härligt väder, när snön fallit under natten och bjuder på gnistrande sensationer då solen når marken.
Kallt, stilla och alldeles, alldeles underbart.

Och jag känner mig pigg! Ta mig tusan! Snälla, låt detta va den sista snurren i denna förtvivlade spiral. Låt det nu gå framåt, uppåt. Vidare. Vill leva fullt ut. Så fint att få göra just det.

(null)

(null)

Sista dagarna har jag gått en halvmil och det har känts gott. Det får vara så ett tag, att promenader får va min träning för kropp och själ. Verkar som att pulshöjning och svettoträning får min kropp att gå i spinn. 
Ska köra så ett tag. Promenader, yoga, hemmaträning för att stärka. 

(null)

Sent igår kväll fick jag sån lust till att sjunga. Till att känna i musiken...och jo, det gick riktigt bra. Betydligt mindre tjock i bihålorna, mindre plåtig och med det då mer naturlig resonans. Jag är otränad, rösten är inte som för 1 år sen men om jag får hålla mig frisk nu så kan den nog arbetas upp igen. Tänk!!! Vill så innerligt gärna sjunga i grupp, i någon konstellation igen. Först och främst vill jag kunna kontrollera, leka och få utlopp här hemma. Det är viktigt för mig, som något annat är för dig. Som är en stor del av ens liv.

(null)

(null)

Tog promenaden till min kära kollega som haft lyckan att bli mamma. 
Alltså, detta lilla liv - så perfekt och fint!!
Gav mig styrka i själen.

Nu läsning.
Avslutade Atwoods Tjänarinnans bekännelse i morse - så bra. Och liksom sjuk (eller är den så sjuk - det är frågan...)
Ska påbörja Malena Ernmans Scener ur hjärtat. 

Kram och fin söndag!
Johanna❤️

Kommentera här: