Få in rätt känsla.

(null)

Igår sol, som vår. Och så vackert.
Barmark förutom oändligt med grus på gatorna.

(null)

(null)

I morse fullt med dalande snö, fullt med snö.
Minusgrader och inte lika fint som igår.
Mer blötsnö.
Bara att acceptera, det är ju trots allt februari.
Våren kommer. Tids nog.

(null)

Idag har det varit en mindre galen dag.
Så. Otroligt. Skönt. 
Mer en normal arbetsbörda. 
Full rulle utan hysteri, det är bra.
Varit på inskrivningsmottagningen i eftermiddag och skrivit in två patienter. 
En fin eftermiddag. Fina möten.

(null)

Min käre sambo har sett till att jag nu har högtalare värda namnet på mitt arbetsrum.
De jag haft i min skärm har varit en skymf för musiken jag spelar varje morgon.
När det är dags att starta upp för dagen, hämta en kaffe och kolla in vad som hänt på akutlistan över natten. Fundera över vilka patienter som ska kollas upp, och kallas. 
Då är musiken ljuvligt bra att liksom börja med. Få in rätt känsla. Ge näring åt själen.

(null)

Kände mig så kass i förrgår. Alldeles tät, rosslig. Igår mindre tät men ont i kroppen, som febervärk. Hela natten så ont och så konstig. Sov dåligt.
I morse ingen feber i alla fall, kände mig hyfsad ändå och började en cortisonkur på lungläkarens order (och min stränga kollegas...!)

Känt mig bättre ju dagen gått.
Tränat lite styrka och yoga ikväll, så himla skönt.

Nu senaste avsnitten av Hemma igen.
Nedtrappning av dagen.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: