Tankar sista dagen på året.

(null)

På träningen bubblar jag in mig.
Stänger av och grottar in i det som händer med min kropp, själ och ande för stunden.
Som ett slags meditativt tillstånd, fast svettigt. 

En känsla, eller förmodligen många, finns det rum för om en tillåter sig det. Och allt hänger ihop. Strama, onda muskler och känslor av oro. Ångest. Tryck. Liksom lös och ledig kropp med glada och sprittande känslor. 
Ibland är det svårt att veta vad som orsakar det, och varför. Det bara är tills det ploppar upp som ett "aha" längre fram.

Björn & Navid är så bra på att prata runt känslor, företeelser på ett vidöppet, analytiskt och nytt sätt. Det är den lugnaste podd jag hört, och jag älskar just att det i sig är som meditation. De reflekterar, samtalet liksom böljar och väntar in. Gör allt annat än brådskar. De har spelat in det sista avsnittet på grund av olika omständigheter, för att det liksom kändes klart. Poddavsnitten finns ju kvar, ska lyssna på fler och vissa om igen.
Om du vill vidga dina funderingar, eller få nya så är den värd din tid.

Lade mig på yogamattan efter duschen.
Kroppsscanning, sökte på Spotify.
Låg där och var.
Behöver det. Och hitta meditationen igen.
Försjunka i vilan på nåt sätt. Landa.

Just nu behöver jag en kopp kaffe, bryggd i nya fantastiska bryggaren. Och en stund vid pianot. 

(null)

Det är sista dagen på året.
Jag önskar alla ett gott slut, med goda vänner och härliga smaker. Fina samtal, kärlek och gemenskap.
Och att den nya dagen, det nya året ska bli ljust, friskt, kärleksfullt och fint!!!

❤️
GOTT NYTT ÅR!!

Kramar Johanna 

Kommentera här: