Tacksam för härlig afton!

(null)

Det var då en välsignad Jul.
Som hon sa. Karl-Bertils ömma moder.
Känner tacksamhet över en härlig, god, kärleksfull och rolig afton med vår brokiga, ljuvliga familj. 

(null)

I år en lite mindre skala men lika hörligt.
Mycket skratt vid spelen Vem i rummet och Vem vet mest. Gapskratt verkligen när frågorna blev närgångna och roliga. 
Lekledaren Dante skötte sig dessutom ypperligt när han delade in lagen i Kristersson, Sjöstedt och Sabuni. 

(null)

Det är underbart att få ha sina föräldrar pigga och hyfsat välmående. Det, om något, är en välsignelse liksom att vi samlas så här med barn och bonusar, mammor och bonusvuxna. Älskar’t !
(null)

Ak (mina bonussöners, tillika min dotters bröders mamma), min sambo o polaren Pontus.

(null)

Min Frida-Hedvig & Flisan, min sambos dotter och min lillbonus.
Lillbonusen är numera sexton bast, men ändå. För alltid den minsta.

(null)

Min mor och Dante (min dotter Fridas brorsa och min yngste bonusSON) i bakgrunden.
Sambon och hans äldsta dotter Fanny i förgrunden, och alltså min äldsta bonusDOTTER).
(null)

Julklappsutdelaren Flisan i högform.

(null)

Framåt kvällen kom också Oscar, min unges käre pojkvän. 

Somliga i denna kväll visade sig ha bra vinnarskallar, somliga mindre bra....:-)
Men så många gapskratt, så kul!

Nu är huset halvstädat och undanröjt på kartonger, presentpapper och flaskor.
Älgsteken står i ugnen. 
Mor Maria fyller idag 81 och då gäller icke-jul-dukning och icke-julmat. Det är sen gammalt!

(null)

Kram och god fortsättning.
❤️ 

Kommentera här: