Mer trasmattor i mitt liv.

(null)

Trasmattan verkar gilla det här golvet. De gillade varann, tror jag. 
1912 då huset byggdes var det nog en och annan trasmatta i detta hus för att hålla golven varmare. Känns fint även om de som låg här då säkert var vävda av någon i staden. Kanske var den inköpt på torget en lördag en kall vinterdag....kanske utbyttes tjänster så att mattan var i gengäld för något annat. Vem vet.
En kortare likadan matta kommer, där ryamattan nu ligger. Vill ha mer trasmattor i mitt liv!

(null)

(null)

Började läsa den här igår kväll.
Gillar Gardell, särskilt i skrivande form eller hans filmer och serier. Han har mycket djup, många kloka tankar som han dessutom är otroligt bra på att förmedla. Ser fram emot läsningen. Har dock fortfarande Ett litet liv inom mig, den berörde verkligen. 
Jag borde pausa en stund, för att smälta den helt men vill ju samtidigt ha nya ord, nya berättelser att fängslas av. Ibland är det dock kvalfyllt att lämna en bra story.

❤️ 

Kommentera här: