En enda sekund.

(null)

Årlig besiktning idag på lungmottagningen.
För första gången på många år hördes inte minsta rossel, rassel eller pip från Lungsen. Spirometrin visar att funktionen i grunden inte är hundra, så klart, men ändå.
Vi pratade om att minska ner på en av mina mediciner. Inte mitt långtidsantibiotika men en tablett som har som uppgift att minska inflammationen i rören. Ska testa från ikväll och hålla tummarna. Min specialmedicin behåller jag och om det får fortsätta så här så ska jag pröva utsättning inför sommaren.
Tänk om....!
Tänk om det här får fortsätta.
Fungerande lungs är himmelskt. Så jäkla gott!

(null)

Himmelskt är också att framstegen fortsätter för vår vän. Fick denna goa bild igår på dessa fina vänner. Gläds med framstegen, att det gick vägen och går vägen. Framåt. Nya framsteg för varje dag. Att han med hela sitt väsen gav strokemonstret en rejäl smäll på käften! Tack för den käftsmällen!

Ser nu på repris av Tack för musiken med Marie Fredriksson. 
Och tänker på livet och döden, så nära varandra. En sekund till eller ifrån.
En enda sekund.

❤️

Kommentera här: