Fria morgnar.

(null)

Att få sova ut på helgmorgonen är så värdefullt. Sover alltid någon timma för lite varje natt i veckorna så jag kan längta efter en icke ställd klocka. Bara vetskapen att jag får sova är ljuvlig och gör att jag sover betydligt bättre.

Har ni testat appen Sleep cykle?
Tänker om det generellt är så, att det visar att sömnkvalitén i veckorna är betydligt sämre än på helgen (eller säg arbetsdagar gentemot lediga dagar eftersom som vi ju jobbar olika).
Jag borde inte ha väckarklocka om jag kollar min statistik sedan några veckor tillbaka.
Min sömn är klart bättre när jag vet att tiden är fri.

(null)

Rätt tufft då att tvinga in kroppen i nåt den uppenbarligen inte gillar.
Det är ju ingen nyhet, har känt att det varit så i många år fastän det blivit tydligare i klimakteriets antågande. Att sovmorgnar, eller som sagt, fria morgnar - det är livet det!

Söndag morgon således.

På väg att blöta hår, ta på träningskläder och ta en frulle. Sen gymmet, med svettocykelpass och lite styrka.
Ska faktiskt till sjukgymnast om någon vecka.
Få tips om bra träning på det sätt kroppen vill ha, utan att få krämpor av själva träningen.
Min fantastiska akupunktör menar att kvinnor mitt i livet kanske bör träna annorlunda, då kroppen är just det.
Ska bli spännande att se vilka tips jag får!

Om några timmar väntas sambon hem, efter "grabbhelg" på landet. Kan bara anta att han är ganska trött! Och också nöjd. 

Ha en god dag.

Kram ❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej, priset man får betala för att sova på morgonen ärat jobba på kvällarna. Det betalar jag nu. Så skönt att aldrig behöva släpa sig upp 0530. Nackdelen är ju allt man vill göra på kvällarna, träffa vänner, gå på kurser mm. Eftersom jag nu bara jobbar 75% så brukar det lösa sig för det mesta. Men jag känner igen mig i din beskrivning. Hur funkar appen? Har man telefonen på sig under natten då på nåt sätt😀kram på dig. Elisabeth

Svar: Så är det ju såklart. Då jag inte heller är någon kvällsmänniska och vill träffa vänner och familj på kvällar så är det ändå bättre med dagtid för mig....svår ekvation:-)! En har telefonen bredvid sig, på nattygsbordet så följer den sin sömnrytm, spelar in ev snarkningar och ger journal på hur natten sett ut. Kram💗
Johanna Roth

Kommentera här: