En välbehövlig dag.

(null)

En dag av vila och återhämtning.
Tränade efter nya schemat efter frukost, riktigt tufft pass tycker jag.
Bärplockning i trädgården (känns så fint), paj-fix, balkongumgänge med bästaste dottern, lite läsning, en tvätt...
Så väldigt välbehövlig dag.

(null)

(null)

Blev lite rastlös då jag hade kommit på att jo men nu ska vi ha gardiner i vardagsrummet...
Så min lika spontana 81-åriga mamma följde glatt med till Mio och var smakråd. Två ljusgrå tunna gardiner som lite ska rama in fönstren som en tavla. 
Gardinstänger får bli inköpta idag och kanske hinns de få komma upp innan kvällens begivenheter....när jag bestämt mig så vill jag gärna GÖRA samma sekund. 
Hur är ni? Grubblar ni, vänder och vrider ett bra tag eller tänker ni en tanke och handlar kort därefter?

(null)

Köpte vackra rosor igår, tvåfärgade och stora.
Passade så bra i farmor Majas handmålade vas.

Idag är planen stadsfika, gardininköp, matfix och gäster. Blir hur bra som helst!

Kram ❤️ Johanna

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag tänker nog rätt länge egentligen. Bara att när idén satt sig så ska det ske genast. Blir galen när saker drar ut på tiden av olika anledningar. 😀 Elisabeth

Svar: Jo, så kan jag också vara men ganska ofta går det från en sekund till en annan:-). Kram!
Johanna Roth

Kommentera här: