En kärlekshistoria.

(null)

Över tjugo år har gått, sen vi steg in i vårdskolans aula för uppropet. Första dagen på en 3-årig sjuksköterskeutbildning.
Vi såg varann direkt, kände igen varann eftersom jag gjort praktik på hennes forna arbetsplats. 

Låter ju lite som en kärlekshistoria.
Jag såg henne och det sa klick! Typ.
Vänskap är ju kärlek. 
En annan slags kärlekshistoria. 
De tre åren var så otroligt intensiva i perioder, vi pluggade massor både var för sig och tillsammans. Skrev ihop, bollade tankar och försökte förstå.
Skrattade mycket emellan, pratade om livets upp- och ner. Umgicks dagligen och delade det mesta. 
Hon är den som känner mig bäst, som varit med i många böljande vägar och känslor.
Så värdefullt. Och på nåt sätt också väldigt enkelt. 

(null)

Fortfarande är hon en av mina närmsta vänner, denna nu nyss fyllda 50-åring.
Som fortfarande är så otroligt vacker!
Så tacksam för att våra vägar möttes där i aulan. 

Vi hade en fin kväll igår, satt och pratade. Om livets upp och ner.  Åt gott. Så skönt.

(null)

Kickar igång min dag.
Fredag.
Säger som någon annan: det är en dag idag också! 

(null)

Kram ❤️

Kommentera här: