De två mammornas.

(null)

Kvällshäng med familj, en del av den stora familjen. 
Bonussöner med respektive, dotter, vänner och liten ljuvlig Leia.
Som börjat skolas in på dagis, och har fått se en ny värld med sin nyfikna blick.
Som bara är så nöjd, som tar in allt som händer med stora ögon och öppet sinne.

(null)

Dennis i väntan på maten.

(null)

Birgitte och Frida-Hedvig.

(null)

Och så Dante. Som snart ska bli Köpenhamnsbo med sin Birgitte. 
Från Norge till Blekinge, till Göteborg, Skagen och så Köpenhamn (eller missar jag nåt?).
Till ny lägenhet, som kontrakterats.
Som vuxenliv i kollektiv för att upptäcka och leva lite längre söderut. Spännande!

Så olika vägar de tar sig, barnen. Uppvuxna på samma sätt, lika miljöpåverkan och med samma människor så blir ändå historierna olika. Spännande hur en blir som en blir, vad som kickar igång en.

(null)

Ni ser ju. 
Bus i blick, energin. Suget på livet. 

(null)

Dante skulle kunna öppna ett fik. Hade bakat sagolika biskvier, så fina och så ljuvligt goda!
Vem vet? Mamma AK och jag erbjöd oss att komma och jobba där, och namnet på fiket tyckte han då skulle va De två mammornas café. Vore ju nåt:-)

Övriga stack ut på stan igår kväll.
Jag var inte sugen på kyla och regn, klädde av mig och lade mig. Kollade in sjuksystrarna på Fredenslund, efter tips från kollegorna. 
Lite småsöt men det finns betydligt bättre serier på samma tema tycker jag. Eller inte samma, för här handlar det om när männen kom in i världen som sjuksköterskor, synen på det och motståndet som finns. Modet och behovet av att vara övermänniska för att bevisa att även män kan. Lite intressant ändå även om den känns ganska klichéartad med nyp i rumpan, kyssar i linneförråd och sånt.

Somnade vid två.
Tog en nap efter jobb som gjorde underverk.
Nu dags för kaffe och kanske en rostad macka. Hör inte till vanligheterna men det känns gott idag.

Mannen är med goda vänner i stugan.
Med grillning, öppen eld, kubb, svampplock och rödtjut. 

(null)

Välkommen lördag.
För mig ligger du öppen. 

Kram Joey❤️

Kommentera här: