Uppbyggnad, vemod och tacksamhet.

(null)

Sakta börjar jag nu bygga.
Konditionsuppbyggnads-arbetet.
Några minuter i taget, tills jag orkar som innan allt började för 1 år sen. 
Från fem minuter, några gånger för att känna att det är lugnt, att det finns mer att ge...först då är det dags att öka upp.
Än så länge känns det bra, och jag hoppas det fortsätter så. Vill bli stark!

(null)

(null)

Satt i trädgården i förmiddag, efter träningen.
Njöt av solen, den svaga vinden.
Bok.
Och så kom min finaste skatt, Frida-Hedvig, och gjorde mig sällskap. 
Vilka dagar detta varit! Så skönt, så fint.
Varm i själen av att ha fått ha henne här en vecka. 

(null)

Snart blommar nog prydnadsaplarna...det är det bästa! Äppelblom och körsbärsblom, så fint. Skört och starkt på samma gång.

(null)

En tur till Växjösjöns fik med mannen i eftermiddag, en glass i solen. 

Påsken är över för denna gång, känner vemod och tacksamhet som alltid när något fint är slut. 
Tänker på våra vänner titt som tätt som kämpar...där påsken blivit en stor sorg...en kamp i tårar. Önskar jag kunde lyfta det från dem för en stund.

Firar av det sista av påsken, med laxpasta med tomater och västerbottenost. Blir bra det!

Kram och god kväll❤️
Joey

Kommentera här: