Som en trolsk förmåga.

(null)

Efter Österlentur så fick vi besök i trädgården här hemma.
Sommarvärme, grill, en del av barnaskaran, goda vännen (och bonussönernas äkta mor), bonusbarnbarn, rödtjut och prat...så väldigt fint! Ser verkligen fram emot när äldste bonussonen med familj flyttar hit och det kan bli lite mer spontant häng när andan faller på!

(null)

Dennis, Frida-Hedvig, Kamilla, Leia och farmor AK.

(null)

Leia och Faster Frida-Hedvig.

(null)

Det börjar hända en del i trädgården nu, blommar lite varstans och gör mig glad.
Utropade flertal gånger på väg hem idag att "åh, vad fint"! "Titta vad det blommar"! "Jag känner DOFTEN"!
Och alltså är det inte bara i Skåne en kan njuta av grönt och skönt. Även här är det nu magiskt. 

(null)

Just nu äääälskar jag vår trädgård.
Den ger ro, den inbjuder till festligheter och umgänge, spontandans på trädäcket, och den låter en njuta av blommor i olika former. 
I år kan jag nog glädjas åt dofterna från färgprakten dessutom.
Först nu förstår jag vad jag gått miste om.
Att kunna andas in dofter och lukter är speciellt, förhöjer upplevelsen ytterligare.
Liksom trolsk förmåga tycks det mig efter avsaknad av detta under lång tid.

Glad och tacksam för fin födelsedag, för min luftrenare som jag fått, för fin utflykt och god mat, för barn och barnbarn, man och vänner.

God natt❤️
Joey

Kommentera här: