Lite mer gammalt.


(null)

Det blev en runda till stugan idag efter träning.
Kolla till, hänga en tavla. 
Ta en kaffe.
Ta med en fin piedestal hem som gjordes 1932 av Patriks morfar Folke. Gullrankan får mer ljus så. Och vi får in lite mer gammalt i huset. Lite patina.
Åka till Virserums möbellager för lite inköp av stolar.

(null)

(null)

En kaffe här med utsikt över hagen.
Lyssna på tystnaden. 

(null)

Fick denna kappan för många år sen, har använt den enstaka gånger.
Känt mig för damig. Tantig. Vad nu det är.
Men nu gillar jag den, känner att jag vill ha den. Gillar ju olika, allt från jeansjacka till skinnjacka, kappa...allt beror på humör. 
På vad jag känner för i stunden, för dagen.
Precis som med färger, ena dagen älskar jag färg och andra dagen vill jag va svartklädd. 
Lägger alltid fram kläder dagen före, men byter ibland på morgonen då själen liksom har ett annat färgbehov än det jag tänkte. Måste liksom ha det som känns rätt.

Blev så trött efter träningen idag...
Liksom helt utmattad en stund.
Fick en återhämtning i stugan, så hoppas det går åt fortsatt rätt håll. Återhämtningens håll, alltså.

Kram ❤️ Johanna

Kommentarer:

1 Karolina:

skriven

Du var jättefin i din kappa ❤️

Svar: Gulliga du, tack❤️
Johanna Roth

Kommentera här: