Sötsug, nybakat och hopp om eftertänksamhet.

(null)
Det där med sötsug...triggas sannerligen av cortisonbehandling...
Fick bli smågodis efter lunch, då suget blev så stort. Brukar sällan bli så hysteriskt sugen, och kände att tja, så får det vara idag helt enkelt.

Min älskade mamma hade kommit med nybakat när jag kom hem så nu har jag tryckt i mig två nybakade kanelbullar också efter maten:-). Haha, i morgon kanske det får bli lite nyttigare intag!
(null)
Uppdaterat min "jobbvägg" då min älskade Frida-Hedvig fått skolfotona för året. Det är bra för själen att ha alla med där liksom.
(null)
Igår tog jag en promenad i solen efter jobb.
Köpte surdegsfrallor på Hennings till grönsakssoppan - otroligt saftiga och goda!
Älskar formen på dem, tjocka och ojämna och helt fantastiska!
(null)
Varit på föreläsning idag.
Läkarna håller i det, någon gång per månad om olika saker, och idag var det om knä-anatomi och dess vanligaste skador. 
Mycket bra!

Nu sitter jag, mätt och go, har packat inför morgondagen. Stillar mig i soffan.
Lyssnar på rapport om den sannerligen skumma regeringsbildningen...ingen lätt match. Hoppas innerligt att det blir bra, eftertänksamt och klokt❤️

Kramar ❤️ Johanna 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

skriven

Hur vågar du fresta en diabetiker sådär? :)
Mums för surdegsbullar. Hemma äter vi bara surdeg sedan ca 3 år tillbaka i tiden.
Sötsugskramar från Sveriges största ö

Svar: Haha:-), ja förlåt Bosse! Men oh vad mycket gott det finns...! Surdegsbullar är väldigt gott! Kram tillbaka!
Johanna Roth

Kommentera här: