Känns faktiskt helt ok.

(null)
Hösten känns i luften, lite kyligt, kall vind men värmande sol. Tjocka högar med vackra löv som bara ropar: sparka vettja! Och jag lyder.
Ser ut som ett olydigt barn på promenaden, och njuter i fulla drag. 
(null)
Vårkappan är för sval nu. 
Dags att ta fram höst- och vinterkläderna så smått. Det känns faktiskt helt ok.
Det är mörkt, det är ganska tungt att stiga upp på morgonen men ändå. Det är ok.
Jag KAN stiga upp, dricka mitt kaffe och njuta. Kroppen vill saker, jobbet är roligt, livet är ganska gott. 

Som idag.
Att vakna upp vid min älskade mans sida.
Stiga upp, läsa tidning och gå till stan för att fika med lika älskade föräldrar.
Flanera på höstmarknaden, och en sväng på stan. Njuta av en vanlig lördag.
(null)
En liten blomma fick följa med hem.
Redan glömt namnet på den gula lilla bollen, men blir glad av den.
(null)
Sitter nu och läser, DN och snart bok, efter intag av omelett.
En lugn eftermiddag och kväll är planen.
Tänker kurera min lite onda hals genom vila och lördagsmys. 

Kanske se klart Världens sämsta indier på play, med David Batra - ett roligt program som ändå inspirerar då kvinnan han bor hos valt att leva i Indien. Så långt från Sverige och svensk standard som går, som det känns i alla fall. Modigt, och lockande på sitt sätt. Att lämna det bekväma, med alla mått mätt. Att söka upp annorlundheten liksom, njuta av andra värden. 
(null)
Ska njuta här, under filten.
Titiyo i högtalarna. Tvätten som går.
En tredjekaffe så smångom. Japp! En god lördag.

Kramar ❤️ Johanna 

Kommentera här: