Gro till sig.

(null)
Gårdagskvällen firade vi helg med våra franska vänner och sambons döttrar och måg, kompis till lillbonus och våra vänner sen gammalt - en fin kväll!
Menyn bestod av fisksoppa med saffran, vitt vin och stjälkselleri, chili, räkor, musslor, torsk och lax, ingefära, citron. Och grädde såklart.
Gjorde en god äppelpaj till dessert som mor min bjöd på för lite sen, så god och med tuggmotstånd med linfrö, havregryn och havrekli, solrosfrön, smör, kanel och råsocker. 
(null)

(null)
Lite skumpa som välkomstdrink är aldrig fel:-)!
(null)
Dessert intages, tillsammans med Irish coffee som äldsta bonusdottern fixade.
(null)

(null)
Fick vackra blommor, älskar ju det! 
Är lite som min farmor, att jag gillar färgblandning. Det piggar upp!
(null)
Efter att vi käkat frukost så följde vi våra vänner till tåget som idag tar de till Kastrup och vidare mot La Rochelle. 
En väldigt trevlig helg med mycket samtal, skratt och allvar blandat. 

Nu är jag seg, har städat huset i 190, bytt lakan och handdukar och torkat bänkar och bord. Tillfreds, och sitter med DN framför mig och ska ta en soft stund.

Funderar på att träna men det får gro till sig lite, så får vi se!

Kram och god söndag!
❤️
Johanna

Kommentera här: