Att göra mikromotstånd.

(null)

(null)
Jag gillar DN av flera anledningar. 
Dels för att det vid en artikel berättas en bakgrund till att den skrivs. Ungefär som en liten uppfräschning av minnet i debatten.
Kulturdelen är väldigt bra, med fina intervjuer och recensioner av filmer och föreställningar.
Och som den här artikeln, i DN Lördag, där filosofen Jonna Bornemark pratar om hur en kan undvika att bli livsdränerad på jobbet.

Hon anser att kvalitetssäkring är ett av svenskans fulaste ord eftersom hon menar att ju mer vi kvalitetssäkrar - desto mindre utrymme finns för kvalitet.

Och det är inte utan att vi väl alla tänkt så någon gång...?!
Att vi ägnar ofantligt mycket tid åt olika kvalitetsregister eller annat och mindre tid för det vi helst skulle vilja ägna vår tid åt.
Det kan bli en slags moralisk eller etisk konflikt inom en när vi vill göra något viktigare än det som organisationen kräver av oss.

Människor i alla organisationer känner säkert igen sig, och kan koppla det till olika företeelser tänker jag.

Poängen är att vi behöver reflektera.
Göra mikromotstånd när det känns fel, när uppgifter lassas över i vårt knä. 
Istället för att känna att vi sjunker ihop - revoltera lagom enligt ovanstående tips!
(null)
Att börja dagen på jobbet med go musik medan jag drar igång arbetet - det är bra. 
Att kolla av operationsväntelista, operationsprogram och planering till bra rytmer gör allt så mycket bättre!
(null)
Jag mår mycket bättre, mina lungs är betydligt snällare de sista veckorna. I går kväll tjurade de dock lite så i morse drog jag igång min lillla maskin förutom de vanliga inhalationerna. Det underlättar, och liksom renar bröstet. 

Inväntar fortfarande svar på CT av bihålorna. Hoppas på besked i veckan, och beslut på operation eller vad som ska göras. 
Vill låta normalt, slippa va slemmig i skallen liksom och dessutom: JAG VILL HA MIN SÅNGRÖST TILLBAKA!

Kram till er!
❤️
Joey

Kommentera här: