Stort tack och märkvärdigt.


(null)
Fick tulpaner av mina kära föräldrar igår, ääääälskar tulpaner som ni kanske vet.
Så gulligt och värdefullt att få uppmuntran i ganska tuffa dagar, faktiskt. 
Tacksam för alla fina hälsningar på sociala medier, sms och messenger från vänner och familj - TACK!

Kanske låter det inte så märkvärdigt med operation av bihålorna, men det är det - för mig. Dels hoppet om förbättring på sikt, men just nu är det inte jättekul. Allt som blivit till sår o krustor måste ju liksom ut - men du får inte snyta dig. Att nässköljaren skulle bli en så god vän trodde jag väl inte men oj vad bra den är! För att kunna få fri luftväg i näsan och mindre ont. Aloe lips funkar som smörjmedel på min lite såriga näsa efter att skop och instrument förts in där...den är hyfsat öm. 
Fick också en fläskläpp efter svalgtuben vid sövningen som behöver lite extra kärlek nu.
Får köra inhalationer i ailos nu då jag är mer rosslig efter op, inte förvånande alls men måste hävas för att det sks hålla sig i skinnet.
Tur att jag är sjukskriven så att jag hinner med:-)
(null)

(null)
Solen skiner lite idag, mysigt att se även om jag beskådar den inifrån. 
Ljungen gör sig i både gråväder och sol men såklart - solsken ger världen ett vackrare skimmer.
(null)

Idag skulle hon fyllt år, farmor Maja.
Sa alltid att hon skulle leva till 103 men idag skulle hon fyllt 105 då. Hon dag dock två månader före sin 90-årsdag, så 103 var kanske lite orimligt att önska även om det hade varit härligt, såklart.

Det var ju ändå fantastiskt att få ha henne i mitt liv 33 år! Så tacksam för det, att få ha haft henne som min farmor med sin kärlek och öppna sinne. 
Hon var Älmhults mattant i många år, fick se denna artikel hos mor och far. Så mycket hon, där hon vurmar för god och bra, hemlagad mat men där diplomatin ändå ger förståelse för småbarnsföräldrars brist på tid. 

Den egenskapen är sannerligen eftersträvansvärd. 
Att även om jag tycker nåt är helrätt så finns ändå ödmjukheten för oliktänk och att det också är ok. 
Tänk vad världen skulle bli vacker om vi tänkte så, lite mer. 

Puss o kram o åter stort Tack till er alla❤️
Johanna

Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

skriven

Hoppas att näsan & du återhämtar er snabbt!

2 Johanna:

skriven

Tack snälla 💕!

Kommentera här: