Som självaste julbelysningen.

(null)
Landade här efter jobbdagen.
Trött efter att luften på jobbet förpestades pga någon slags sanering, som inte var så astma-vänligt alls. Öppnade fönstret och stängde dörren så vi blev förfrusna där:-)!

Somnade en stund, och tänkte nu läsa lite innan grönsakssoppe-pill. 
Snålsoppa, kallade farmor Maja den. Studentsoppa döpte jag om den till, men gör den fortfarande ibland fast med olika innehåll.
Idag blir det med potatis, morot, purjo, bönor buljong och äggula. Det och knäcke är utmärkt middagsmat tycker jag!
(null)

(null)
Så fint ute!
Första riktiga snön som faktiskt lägger sig, fortsatt kallt ute. Gillar det, mycket bättre än mörker och fukt. Har behövt tröja på mig hela dagen då vi haft det osedvanligt svalt. Men, men. Det finns värre!
Hoppas på ok väder när jag kör till Stockholm på fredag, dock. Dags för flytt av dottern igen,  som nu ska bli sambo med brodern. Blir bra det! 
(null)
Fått svar på bentäthetsmätningen, att jag inte behöver behandling pga osteopeni. Däremot ska nu mätning göras om två år. Så jag fortsätter med träning och D-vitamin för att stärka så mycket det går!

Ikväll ska jag göra en magnetröntgen på min knakrygg. Får se vad som visas där.
Tänk om jag snart är självlysande av all strålning? Som snyggaste julbelysningen!

Ha en fin kväll!
/Joey
❤️

Kommentera här: