Skeptisk. Och lite annat.

(null)
I dagens smp stod det då att 49 sjuksköterskor återvänder till Region Kronoberg. Genast tänker jag att njaaaa, vänta lite nu. Det där med statistik kan en bolla lite som en vill med - för att det ska se snyggare ut. Liksom putsa till lite.
Hur många av dessa 49 är NYANSTÄLLDA ssk?
Hur många av dess 49 är ssk som kommer tillbaka från föräldraledighet och långtidssjukskrivning?

Politiken och regionledning - höj ssk grundlön för att säkerställa vår sjukvård nu och för framtiden.
Lägg ner hyrpersonal och ge istället de pengarna som gått åt genom åren för att höja grundlönerna på befintlig personal.
Sluta säg om att "det inte bara är lönen..."
Det är en otroligt stor och viktig del.
Med mer lönepåslag desto högre motivation, högre tolerans mot skiftbyte och extrapass och därmed mer nöjda medarbetare som kommer att göra sitt yttersta. 

Hur lång tid ska gå innan detta förstås och förändras? Hur svårt kan det vara...?
Jag undrar jag.
(null)
Förutom att jag är skeptisk är jag fortsatt ganska trött. Fick antibiotika igår på öron då det visar sig att det är infekterat efter op. Ingen surprise direkt men det hade varit kul med flyt, att få känna HÄLSA trots grundläggande skavanker.
Byte av antibiotika idag, till värstingsorten för att inte äventyra mer nu. Så kanske rosslet också ger med sig. Alltid nåt bra!
(null)
Jag blir hemma även denna veckan således.
Fortsätter att gå runt i löst sittande klänningar som är My kind Of mysbyxa. Bekvämt och mysigt!
(null)
Gläds åt fina blommor, utslagna tulpaner o rosor o andra små finingar.
Gläds över att mannen är hemma igen, skönt att denna fräknige herre gillar mig trots allt❤️
(null)

(null)

Kram Johanna 



Kommentera här: