Bemötande av kritik och naturskönt.

(null)
Funderar över gårdagens inlägg. Fick lite reaktioner på min kritik, mest positiva men också kritiska - såklart. 
En intressant diskussion uppstod där uttrycket "sminka grisen" dök upp, ett väldigt bra uttryck tänker jag, där det handlar om att ge en sida av en sanning mer än att presentera hela. Den osminkade sanningen, så att säga. 

Om det är så att 49 sjuksköterskor återanställts i regionen så är det ju fantastiskt, MEN. De syns inte så väl eftersom det samtidigt är ett visst antal pensionsavgångar och föräldraledigheter, sjukskrivningar - vilket inte presenteras.
Det är just vad min kritik handlar om.
Och jag tycker att det är fel att ge medborgarna och medarbetarna en sminkad sanning, för vem gynnar det?

En kan tycka att jag är illojal mot min arbetsgivare, men där håller jag inte med. I 22 år har jag tjänat medborgarna inom regionen och trivs fantastiskt bra och vill inte heller byta arbetsplats. Det betyder inte att jag är okritisk, det betyder att jag vill utveckling. Vill bättre och vill värna om vår riktigt fina vård. 
Tack för feedback, alltid härligt med konstruktiva diskussioner!
(null)
Tagit en promenad för att stärka mitt skelett och få in syre i kropp och själ. 
(null)
Kolla in denna grillplats som byggts vid pulkabacken intill naturreservatet! Vilken gåva!
(null)

(null)
Ska försöka vila i att jag nu ska bli bra, bli frisk. Hållbart frisk med de förutsättningar jag har.
Det är svårt att inte tänka sjukdom när en är full av det, men snart. Snart ska jag få må bättre. Känner att jag idag är piggare, inte så yr och seg i skallen. 
(null)

(null)
Denna lilla bonusunge tog i måndags sitt AM-körkort. Så här glad var hon då:-)!
Känns helt galet vad åren går! Nu har jag känt henne 8.5 år - mer än halva hennes liv på denna jord. Det är härligt att få ha så många glin runtom sig, ta del av deras liv. Få vara en del av deras. 
Ser ni nu en tjej i mopedbil, så vinka glatt - det kan då vara denna pingla som är ute och kör!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: