Podd-tips

(null)

Har som omväxling till Spotify börjat lyssna på en del poddar, förutom dokumentärer i P1 eller P2.
Det finns några som jag vill rekommendera, för att jag tycker de ger lite andra perspektiv och för att de är väldigt olika i sitt upplägg, ämnen och ger ömsom fniss, ömsom allvar, ömsom lätt genans. Mångfalden gillar jag.
Och ibland blir träningen mer fokuserad med en podd i öronen, tycker jag.

Så här kommer lite tips från mig:

Levnadspodden.
Två kvinnor som tidigare varit kollegor som pratar om personlig utveckling och hälsa på ett öppet, skönt och nyfiket sätt. De pratar bred blekingska som jag tycker ger hela podden ett avslappnat skimmer. 

Filosofiska rummet.
Om etiska, existensiella och politiska dilemman. Lugnt, skönt program med spännande samtal.

Alla våra ligg.
Två kvinnor som pratar sex på ett alldeles befriande och ogenerat och kul sätt med någon inbjuden gäst att diskutera veckans ämne som kan handla om tantra, om förväntningar, om att sälja sin kropp. 

Läkarpodden
Fick tips om den idag, så lyssnade på ett avsnitt efter jobbet påpromenaden, och den var också avslappnad i sitt sätt att ta upp olika problem, senaste rönen och tips till lyssnarna. Det blir fler avsnitt!

Ska också lyssna på Snedtänkt med Kalle Lind, har den sparad i podd-bibblan men har inte hunnit än:-)

Men nu blir det bok i fåtöljen efter god redd grönsakssoppa.

Go kväll!

❤️ Johanna


Kommentera här: