Lite snäll mot sig själv.

(null)

Underbart trevligt att förgylla torsdagen med afterwork med goda vänner!
Prosecco o mat.
Fina samtal.
Vänskap är vackert!
Så givande att ses och liksom våga vara öppen. Dela med sig. Ge och ta.
Tacksam för mina fina vänner!
För att vännerna i de olika konstellationerna ger så mycket, på olika sätt med olika samtal. 

Varit ensam på mitt rum idag, på jobbet.
Fixat med planering för maj, många telefonsamtal både in och ut.
Kallat till operation, lagt in ärenden till IT...ännu en bra dag.
Har, som vanligt, lyssnat på musik. Ed Sheeran, Isabella Lundgren, Svante Thuresson...skönt gung.

Det är snart 2 år sen jag bytte jobb, då på halvtid, och nu några månader sen på heltid.
Ångrar det inte, utan är mycket nöjd att jag vågade söka tjänsten efter alla år som sjuksköterska och huvudhandledare. 
Det är roligt att lära nytt, att jobba med en annan del av sjukvården. Se andra perspektiv och vara med och lägga andra pusselbitar.
Två år.
Det går verkligen fort, ändå känner jag ju skillnad från första året då allt var nytt, svårt och liksom gungigt. Det var inte lätt någonting. Svårt att få grepp, att få helhetssyn och känna att en gjorde nåt bra alls. Det tar ett tag innan nytt landar, sorteras in och utvecklas.
Men det går, om en är lite snäll mot sig själv och har överseende med sig:-)

God afton❤️
Joey


Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Skönt att höra att du också tycker att det är svårt. Jag har snart varit på mitt nya ett år. Kostar på att lämna allt det vana, där man kunde i stort sett allt! Till att bli en som inte kan nåt! Nåja lite erfarenhet kan man ju alltid luta sig mot eller hur?!

Svar: Det är verkligen en utmaning, att lära nytt, att känna sig dum, att saker tar tid...
. Jag tror att erfarenheten gör att en är snällare mot sig själv, tror inte du? Att det får ta tid för en vet att det kommer att gå:-) Kramar!!
Johanna Roth

Kommentera här: