Att bjuda på sig själv.

(null)

(null)

(null)

Kände mig glad på jobbet, då världens sötaste människor klädde ut sig och gick med påskgodis till alla patienter. 
Det är verkligen det där lilla extra.
Att bjuda på sig själv och glädja andra.
Det är fint, och jag tror att det uppskattades mycket!
De hamnade på min instagramvecka för #regionkronoberg också, precis som verksamheten på både mottagningen och avdelningen. Det är inte så enkelt att med max 3 inlägg per dag visa vår verksamhet med lite perspektiv men jag gjorde så gott jag kunde. Riktigt roligt faktiskt:-)

Tröttheten dök på mig efter långa dagar, så igår gick jag nästan hem i tid.
Lade mig på sittbänken och lyssnade på kattens spinnande när han intog position på mitt bröst. 
En bra medicin för att finna lust och liv igen.
Kanske inte världens bästa lungmedicin men en kan ju inte få allt!

Fick en liten god sherry medan maten skulle fixas. God musik, John Mayer, i systemet gjorde också matkreativiteten bra.
Det bidde lax med kräftstjärtar, chili, peppar, creme fraiche och fetaost i gratäng och rotfrukter i ugnen. 
Äppelknyten med sirap, kanel och kardemumma till dessert, med glass därtill.
Inte dumt.
Och inte dumt med svåger och svägerska på besök, en härlig kväll!

Efter lite sovmorgon är jag nu redo för ny dag.
Ledig dag, ledig vecka.
Oj, vad skönt!!!

Önskar er en GLAD OCH FIN PÅSK!

Kram Johanna ❤️

Kommentera här: