Svante o sommarkänsla.

(null)

Musikveckan i Virserum inleddes på bästa sätt: Svante Thuresson och Claes Crona Trio i kyrkan. Ljuvligt att höra och se denna 81-åring med sin fortfarande fantastisk röst, leker som han alltid gjort med sin pliriga blick. Musikerna var också fantastiska, märks om de har kul och det hade dem. Mycket skratt, stora leenden och en härlig stämning. 
Det är bra för hälsan!
(null)
Sambon har pillat med lite av varje i veckan. Skruvat stuprännor, målat dörrar, klippt gräs, satt upp hyllor...han är pysslig och njuter liksom av att ha dagsprojekt. 

Efter ihop-packning och städning gick färden hemåt efter en mycket fin vecka på landet. I lugnet och tystnaden. Just att bara gå där och lulla, utan krav. Så väldigt bra för min återhämtning. 
(null)
Röda vinbären var idag alldeles perfekt plockmogna, vilket mor och far hjälpte mig med. Så gott att ha i frysen!! Smoothie gjord och står i väntan i kylen, till morgondagens frukost. Vinbär, hallon, banan, havredryck, ingefära, honung och jordnötssmör....mums!!
(null)

(null)
Jo, jag mår bättre idag.
Känner att kroppen är piggare, orkar mer.
Halsen gör ont bara på ena sidan idag, känns inte längre som ett köttsår....hesheten är kvar men rösten anas mer och mer. Morgonen är seg, det tar ett par timmar efter medicinering innan jag kan andas ordentligt men det tar sig sen ändå. 
Nu ska det väl vända, nu bör väl också rösten komma tillbaka på riktigt?! 

Jag känner hopp. Efter snart fem veckor är det en bra känsla. 
Och jag gick tre ggr upp och ner för backen (plus en normal promenad). Den säger att det är 19 våningar, appen. Vad vet jag. Jag vet att jag orkade, och jag tackar min lyckliga stjärna och min grundkondition för att jag har hopp om att komma tillbaka!
(null)

(null)

Nu är det dags för tidningsläsning och Allsång på Skansen. 
Lite sommarkänsla för första gången i min själ idag.

Kramar ❤️ Johanna

Kommentera här: