Energi för läkning.

(null)
Igår var en konstig dag. Men en rätt bra dag.
Pigg i kroppen men med mycket rossel. Tänker att om en får upp det där rossliga så sitter det inte i vägen för andning och syreupptagning i alla fall. Uppenbarligen var det så för jag gick en bra runda (längsta hittills på 5 veckor) och det gick bra. 
(null)
Satt sen ute i skuggan och läste mesta tiden. Så skön avkoppling. Tusse var också nöjd!
Fått tomatplantor så de skötte jag om också, planterade om och vattnade.
Hoppas det blir mycket tomater, älskar att kunna plocka solvarma sådana. Det är barndomskänsla, när farmor Maja tog oss med till sin kompis Kalle som odlade tomater. Att sätta tänderna i den där saftiga, solvarma och doftande tomaten.....åh!!
(null)

(null)

(null)
Här satt jag sen igår, i mitt utevardagsrum:-)

Idag vaknar jag och är såååå trött.
Ni vet så att en fastnar där i det en gör, lite för länge för att det liksom känns jobbigt att byta syssla. 
Jag får väl rida ut denna storm också, från piggare till tröttare, i någon slags varannandags-mående. Det är väl kroppens sätt att bromsa, att låta vilan vara medicinen.
Det är svårt! När jag kommit igång med träning och återuppbyggnad så vill jag så gärna köra på. Bara lite till.
Men det får bli en liten promenad nu, för att inhandla ett par saker på Coop. Sen vila med bok. Kanske är det läge framåt kvällen att ta en större runda, med Karlahöjden som ett av delmålen.
(null)

En bra påminnelse ovan, när det känns som att jag åldrats mycket dessa fem veckor.
Och idag känner jag mig gammal, och trött.

Dags för tandborstning efter alla inhalationer och frukost. Bara det känns liksom lite jobbigt idag. Tänker att kroppen tar energin för att läka ihop mig idag. Så är det nog!!

Kram Johanna ❤️

Kommentera här: