En kvart i taget.

(null)

(null)
Det blev midsommar, i lugn och ro med kära svåger o svägerska,  massa mat (sill o potatis o grillning på kvällen) och desserter....!

Kan rekommendera jordgubbstjofsen jag gjorde på skivade jordgubbar som lades i strösocker och rivet limeskal och juicen från en halv lime. På det en klick mascarponeost blandad med lite florsocker och vatten, och sen krossade havrekakor och en klick glass. Till det hade vi dessutom min mammas fantastiskt goda mandelbakelser!
(null)

Efter grillad halloumi och fläskfilé med varm potatissallad så åt vi dessutom ostkaka o grädde...såååå gott. 
(null)
Fick presenter av min fina svägerska. 
En liten bok om att det aldrig är kört, att det alltid finns ett annat sätt att se saker. Andra perspektiv. 
Historien nedan är en tänkvärd läsning, och en snäll påminnelse till mig själv som inte gör så mycket alls just nu. Att människovärdet inte hänger på vad en gör, utan vem en är. 

Och ett timglas.
Symboliserar onekligen dessa veckor.
Tiden. Väntan. Tålamodet....
En kvart i taget.
(null)

Har haft herr katt för mycket i mitt knä idag och ikväll....han har haft full rulle med hunden som inte är så van vid katt och därför tycker att Tusse vill väl leka som en hund...men nä. Han ville inte det. Han ville fly upp i ett knä:-).
Straffade sig dock för mig. 
Fått inhalera pga elak hosta. 
Sitter upp i soffan med lite stim i bröstet efter medicineringen och försöker varva ned innan det kan gå att lägga sig igen. 
Är så gruvligt trött på detta. På strejkande hals, skraltiga lungor och dålig ork. 
Det räcker nu, tycker jag. 
Vill må lite bra. Ha lite lugn i lungor och övriga kroppen.

Till att börja med, en kvart i taget...?

Kram Johanna ❤️


Kommentera här: