Split i sittande.

(null)
Jag tycker att det är ganska tidigt att stiga upp kvart i 6, i synnerhet efter att i sju veckor sovit till 9-halv 10 varje dag...ibland har jag vaknat av mig själv runt 8 men väldigt sällan tidigare. Jag vänjer mig väl igen, men det tar mer än tre dagar - det är uppenbart.

Pratat med dottern som i fyra veckor jobbat för Trafikverket på pendeltågsstation i Sthlm, och hon har BÖRJAT 05:30 varje dag.....och hon är verkligen trött säger hon. Hu, låter hemskt och kanske inte riktigt värt det då en inte utnyttjar eftermiddagarna ändå pga att en är för slut. Men imorgon är sista passet och då kommer hon HEM. Till mig:-)!!!! Längtar så!
(null)
I alla fall. Kl 06:59 typ tog jag dessa bilder utanför jobbet. Det är fint i alla rabatter utanför, och det gör mig glad. Det är liiiite lättare att va pigg när omgivningen är vacker.

(null)
Så allvarlig är jag när jag jobbar.
Eller kanske inte. Jag är ju av åsikten att seriös inte måste vara lika med allvarlig, och för den delen inte tvärtom heller.
Vissa människor skulle ta sig själva på liiite mindre allvar och skoja lite. Det är inte farligt att skoja ens i sjukvården, med känslighet för vem som tål det och när det kan vara lämpligt så funkar det alldeles utmärkt.
(null)
Japp. Glad av regn och att få gå hem och lägga mig på sittbänken....gud, vad skönt!!
Tusse intar genast platsen, spinner högt som en tok och petar på mig: hallå!! Klappa mig!!!
Jag är inte go i lungsen, men jag måste ändå passa på. Ta in stunden lite. Snart bor han inte längre hos oss, och då får jag väl krama fåret Shaun som vi fått av lillbonus....
(null)

Fram till lunch går det rätt bra att jobba, sen kommer tröttheten. Har fortfarande muskelvärk i armar och lår, knän....märkligt. 
Får helt enkelt vila.

Vet inte om ni reagerar som jag, men vi tittade en stund på sommarkrysset i helgen. Dolph Lundgren var där med sin dotter och fru och jag blev tokirriterad när jag såg hur han satt...manspread. I kubik. Att det ens går att gresa så mycket utan att det kallas split är för mig en gåta! Och vad tänker karln? Att dottern tycker att det är bekvämt att sitta med benen åt helt andra hållet och inte ens få plats på sin stol?! 

Vad hade ni gjort? Om det var någon känd eller okänd som satt så bredvid er?
Det är ju sjukt oförskämt! 
Alla har ju en plats, ett säte i en buss, tunnelbana- varken mer eller mindre. 
Vem ger då någon rätten att ta andras utrymme på det sättet?
Gör någon så bredvid mig då ska jag fasen gå ner i split - sittandes. Eller, om jag inte vill spricka mitt itu (vilket vore en uppenbar risk)- så kan jag påpeka att hen där får skärpa sig. 
Att jag ogillar okända människors knä mot mitt lår. Hur svårt kan det va????

Hej och god eftermiddag❤️
Joey

Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Haha, det var roligt men sant. Vissa män har nog aldrig fått tillsägelse om detta. Det har nog aldrig fallit dom in att någon skulle misstycka! Tror jag i alla fall.

2 Elisabeth:

skriven

Haha, det var roligt men sant. Vissa män har nog aldrig fått tillsägelse om detta. Det har nog aldrig fallit dom in att någon skulle misstycka! Tror jag i alla fall.

Svar: Kan vara så. Tycker det behövs en revolution mot splitmännen:-)
Johanna Roth

Kommentera här: