En märklig en.


(null)
Andra dagen på jobbet och jag har överlevt.
Varit tröttare idag trots god sömn, då min kloke man kom på att det nog fanns en fläkt i källaren...! Det gjorde det, och det var liksom magiskt skönt. Öppet fönster och fläkt på en stol nära min säng....välsignat. Typ.
(null)
Hämtat matkassar beställda på Ica efter jobbet, burit och packat in allt. 
Sitter nu med bok, nektarin och vatten ute under sedumtaket och vilar. Blir nog lite slummer också. Vill ju se allsången på Skansen och Morden i Midsomer ikväll vettja:-)
(null)
En av kollegorna kom med lånebok till mig idag, löööööv it! Set Mattsson skriver så bra, som jag sagt innan. Han skriver kriminalare men med fokus på omgivningarna, tidstypiska miljöerna som gör det så intressant.

Ska avsluta "Alla dessa hemligheter" först, sen så...! Också en hyfsad bok. Lättläst och ibland är det väldigt skönt.
(null)
Igår efter jobb och kvällsmat (halloumiburgare) så kom mor och far på glass och kaffe. Vi satt på garagetaket (ja, alltså vi har stenbelagd yta där) i skuggan med lite mild, skön bris och åt och pratade. Så mysigt! En sån livskvalitet!
Till glassen blev det äppel, ananas stekt mjuka i smör med sirap, råsocker, kardemumma, kanel och solroskärnor. Väldigt gott och lätt att smäcka ihop! 
(null)
Det känns märkligt. Sorgligt. Och på samma gång hoppfullt. På nåt sätt. 
Men det kommer att vara ledsamt, jag vill inte riktigt prata om just flyttstunden....
Nästa helg flyttar han, vår älskade lilla katt till bonusdottern. Jag behöver få bli och vara fri från djurallergen och kanske bli piggare. Om än ett uns, så piggare på sikt.
Jag måste ge min kropp det, vill orka mer än jag gjort senaste året.

Det är en märklig katt, han är mer som en hund med sitt sociala beteende.
Som alltid möter en när en kommer hem.
Som står utanför sovrumsdörren när en stiger upp och som vänder ryggen till när han fattar att vi ska gå - sur som ättika.
Som liksom tar en tillsägelse, som en hund.
Och som älskar, älskar, älskar knät. Och att bli buren med sitt huvud uppe vid axeln på oss människor. Som väljer människor före allt.
En märklig och helt fantastisk katt.

(null)

(null)

Kommentarer:

1 Elisabwth:

skriven

Usch sån saknad. Du får hälsa på! Viktigt ändå med luftrörens funktion. Jag hade en turkisk van blandras oxå. Han var precis likadan så kelig och social. Jag saknar honom fortfarande

Svar: Ja, inte alls kul. Har hållit ut länge ändå men nu orkar jag inte ha det så längre:-( Förstår jag att du gör! Keliga små katter, det är nåt visst det💕
Johanna Roth

Kommentera här: