Liksom rogivande och energigivande.

(null)

Idag är det julafton.
Eller i alla fall som julafton.
Ett sms från en fin människa och vän som satt en kasse böcker på jobbet till mig.
Bara sådär. Älskar’t!
Att försvinna in i bokens värld, få uppleva någon annans berättelse, någon annans språk som beskriver, gör verklighet av sagan inom dem. 
Och de tar inte slut, böckerna. Det finns så härligt många...! 

Massage efter jobb idag, efterlängtat och gudomligt skönt! Tända ljus, lågmäld och fin musik, fina samtal och mycket kramande av ömma små punkter i min lekamen. Tack!

Lite målande i mitt målarrum medan samtal med dottern. Tänkte efteråt, att jag ofta sätter mig där och målar när vi pratar.
I hennes rum där jag alltid har mina målargrejer framme för att just kunna sätta mig när helst behovet av att måla, teckna dyker upp. 
Hon verkar inspirera mig till att sitta där, fatta pensel och penna och ge den delen av mig utrymme. Och varje gång tänker jag att jag borde sitta där oftare, eftersom det är väldigt bra för min själ.
För min tanke, och säkert också för hela mig.
Liksom rogivande och energigivande på samma gång.

Kram Joey ❤️

Kommentera här: