Färg & bowling.


(null)

(null)

(null)

En period i mitt liv hade jag alltid mycket färg.
Långa perioder har jag mest valt från den svarta delen av garderoben (allt hänger i färgordning såklart :-).
Älskar svart. Trivs i det.
Men just nu behöver jag liksom färg.
Mer färg, stark färg. 
Så fram med klatschiga tyger och pigga färger som ger själen lite energi denna sida av våren.

Har i ett par veckor känt mig rätt seg, fysiskt seg. Småförkyld, vaknar med halsont, rosslig som en gammal oavkalkad kaffebryggare...ja, ni förstår. Ändå inte sjuk-sjuk utan mer lätt klen. Tänker att jag mår allra bäst utan några bokningar kvällstid, där jag kan vara spontan, där vänner, eller träning, bok och middagsmys hemma får plats...
Förr tyckte jag att uppbokade aktiviteter flera kvällar i veckan var ok, men jag fixar liksom inte riktigt det nu. Det stressar mer än det ger. 

Däremot härliga spontansaker, det funkar så länge det finns chans till några kvällar utan så mycket happenings alls.
Ikväll blev det försenad födelsedags-bowling med lillbonus och sambo, och buffé på vår hyfsat nya bowlinghall.
Riktigt roligt och riktigt svårt att få till!
Är övertygad om att höger underarm kommer att kännas imorgon även om jag hade det näst lättaste klotet. Känns som att kommerfå ont i vänster baklår också - helt ovan att glida ner i sån där ställning liksom...
God mat käkade vi också, bleven mysig kväll!

Halvlåg sen i dotterns säng och pratade på Skype. Så piffig den tekniken är när en är så långt ifrån varann. Att ändå få se, mer på riktigt prata med varann - det gillar jag!

Att ligga i sängen efter lång dag - det gillar jag också!

Joey ❤️

Kommentera här: