Fortfarande förälskad.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


En underbar morgon och förmiddag.
Läste och var slö, och sen ett pass på gymmet med Levnadspodden i öronen.
En mysig podd som tar upp olika vardagliga känslor som frustration, energigivare & energitjuvar, självförsvar och pratar runt det, ger klokskap och väcker tankar. De pratar på härligt Blekinge-mål och det känns liksom nära. På riktigt.

En kopp te och kattgos, läsning och musik nu ett par timmar innan bio med goa vännen och hennes dotter. Ted blir det denna dag. Ser fram emot det!

Kollade igår igenom en del före- och efterbilder från huset som det såg ut när vi köpte det, och förändringen vi bidragit med. Har nästan glömt hur det såg ut, att det var så galet mycket att ta beslut om för att liksom göra det beboeligt. 
Kom så väl ihåg känslan när jag klev in här första gången. Jag blev förälskad. 
I ljuset, i rymden, takhöjden, utrymmena som i källaren kanske borde skrämt mig, men som kändes så välkomnande. Så rätt, trots tokröra och smuts. 
Jag är fortfarande förälskad. 
I ljuset, fönstren, utrymmet, trädgården.
Själva stämningen och historiens vingslag.
Tänk! Här får jag bo!
Och här får jag sitta nu, i godan ro med katten Tusse och bara njuta.

❤️
Joey

Kommentera här: