Som en köttbulle.

(null)
Café de luxe med goda vänner, god mat, skratt, prat - det gör sannerligen en helt vanlig onsdag lite särskild. 
Annika och jag brukar misstas vara systrar, det är vi ju alltså inte utan helt enkelt bara kortklippta, blonda vänner.
(null)
Patrik och Sven. De misstas inte för bröder:-)
(null)
Och Towa och Felicia.
Mysigt att även de ville hänga på ut!
De luxe är verkligen mysigt! Opretto, som att kliva in i ett vardagsrum (som det också kallas) där en kan komma som en är. God mat och bra service som förhöjer livet ytterligare.
(null)
Lillbonus hade en uppgift i skolan till i morgon:  att ta med typ tapasliten rätt till var och en i klassen efter att ha lagat det från grunden.
(null)
Älgköttbullar skulle det bli, och jag agerade handledare medan Flisan fixade: färs, ägg, viltfond, vitlök, viltkrydda, svartpeppar och salt och en klick creme fraiche.
(null)
Rullade och klara!
(null)

(null)
Stekta och fina, provsmakade också och de var klart godkända. Hoppas hennes klasskompisar också gillar de!

Idag har det varit mycket fika och mys.
Lussebullar på morgonen, smörgåstårta till lunch och lussekaffe på eftermiddagen med julmacka, och fantastisk tårta i fint dukat rum.  Tack goa som fixat detta!!

Nu sitter jag och inväntar Tillsammans med Strömstedts, och doftar nog köttbulle.
Lite sovmorgon väntar då mor, far och jag glider till Sthlm runt 8 imorgon. Ser fram emot en helg med de, brorsan och min älskade unge.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: