Med hjärtat fullt.

(null)

Vilken välsignad jul, som Karl-Bertil Jonssons ömma moder säger.
Jag har en fantastisk familj, och underbart att de alla var under vårt tak och firade - såväl äkta som bonusar, nära och kära.
Skratt och prat, djupa diskussioner, lågt och högt. 

(null)

Pärlan och jag innan huset fylldes igår.

(null)

Diverse godsaker bjöds det på.
(null)

(null)
Lillpluttan med föräldrar (äldste bonussonen och hans hustru) och min käre sambo i naturlig pose.

(null)

(null)

Det är liksom rörigt härligt, med många samlade som liksom alla vill samma sak och som bjuder till för att det ska vara mysigt att ses. 

(null)

Våra största supportrar, mor och far, bänkade sig när det blev sång & musik...helt underbart att samlas och sjunga tillsammans! 
Det är en sån glädje i det. 
Älskade unge vad jag älskar henne - och att få  höra henne gå loss hemma är ljuvligt. Fyller mig med sån tacksamhet och glädje. 
För att hon är hon!
Riktigt roligt att sjunga ihop alla som vill!

(null)

(null)

På kvällen var vi en minimerad skara som diskuterade många viktiga saker. Jag tycker att det ibland är fint att sitta tyst och lyssna in när pålästa människor diskuterar olika ämnen med en inlevelse som inte kan undgå någon. Ibland går det inte att bara lyssna utan då måste åsikten, tanken få lyftas. Reflekteras med andra. Det blir rivigt och intensivt och väldigt kul:-)

(null)

Idag har vi firat mammas 80-årsdag.
Bort med juldukning och in med annat helt enkelt och julmaten ersattes av älgstek, sås och hasselbackspotatis...riktigt jäkla gott! Premiär för min del att göra just älgstek men oj vad lätt och mysigt att fixa. Långkok utan passning liksom. 

(null)

Så här snygg var jag i ny klänning från min käre bror. Han hittar alltid fina kläder till mig!

(null)

Efter älgstek hamnade vi i soffan.
Min kära dotter skulle ut för träff med goda vänner, och vi "gamla" njöt av soffa och filmen En oväntad vänskap.
Den är verkligen helt fantastiskt bra!
Byggd på en sann historia, med en värme trots sin synnerligen råa ton som är så klockren. Många gapskratt blev det! Älskar den!

Nu blir det vila.
Kommer nog att sova gott efter två fina dagar, med hjärtat fullt av goda känslor.

God natt!
❤️
Joey

Kommentera här: