Vallningar & tradition.

(null)
En trött morgon efter vallningarnas hard core-natt...
Får ju akupunktur nu mot bihåleläskigt och även mot vallningar. Har förhoppning om viss förbättring ändå. Det är mediumkul att slänga av och på lakanet, upp och tvätta mig på natten och sen försöka somna om.

Kvinnans lott kan va ganska tuff, och förlåt mig män för en fet generalisering, men ni har inte mycket att klaga över:-)!
Att först ha lidit i 35 år pga hädisk månatlig magvärk och sen när en kommer i det omtalade klimakteriet så får en andra grejer att brottas med...it is crazy. 
Men ja, tjurig är jag ju också då jag inte vill ha generell hormonbehandling utan försöker rida ut stormarna. Träning, promenader, nu akupunktur, och lokal behandling är det jag accepterar. Somliga kan tycka att jag får skylla mig själv men jag vill inte ha mer hormoner inploppat i min kropp än absolut minimum. Något som många av oss kvinnor också gjort genom åren: ätit hormoner.

Det är väl dags att lansera p-piller för männen snart? Det finns framforskat men för få frågar efter det så....Varsågod män, öka er efterfrågan på detta revolutionära piller för er så att kvinnorna nu kan få slippa det! 
(null)

Följer #obroddad på instagram och ganska ofta kommer det som kvickheter, både mysiga och vassa. Denna var ju riktigt kul och ibland kanske en klok uppmaning när en går och är förbannad och stänger in det. Att få ur sig det vore nog bättre för själen emellanåt än att trycka ner det och låta det förkroppsligas i ångest och ledsenhet och annat oönskat.
(null)

Ikväll är det ju tisdag (eller ja, hela dagen) och då är det dags.
Som traditionen bjuder, Allsång på Skansen, en whiskey och så Morden i Midsomer.
En väldigt trevlig och ganska okomplicerad tradition. Pröva vettja!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: