Sommar i P1 & träning.

(null)
Får fina bilder, av bonusdottern som numera är katten Tusses matte, på sina fina katter.
Så gott att se att de tyr sig till varann, gillar närheten och att vara tillsammans. 
Det gör det betydligt lättare, att faktiskt se att vår käre Tusse blommat upp som gammal pensionär!  Tacksam för dessa små bildbevis på välmående!
(null)
På väg hem efter träning hamnade blicken på nya linjen med alla nybyggda hus nära oss. 
Jag gillar den.
De olika fasaderna, färgerna, portarna.
Att det snart är liv där istället för en ful, stor grusparkering. 
(null)

(null)
Två sommar i P1 har jag lyssnat på strax.
Först Thure Lindhart (polis i Bron bland annat).
Vid första sekunderna in i programmet tänkte jag stänga av då rösten nästan viskades fram.
Men där var en glöd, ett driv, som gjorde att jag lät det bero. Det var en bra podd för träning, med tankar på NU. 
Att ta in omvärlden. 
Ett skönt program.

Nu har jag Sara Danius i lurarna.
Onekligen ett intressant program, och för somliga säkerligen upprörande. Inte på det sätta tänker det är upprörande, tror jag dock, utan pga tramp på ömma tår. 
Båda dessa är väl värda era öron, er stund.
Liksom Suad Ali som jag lyssnade på igår.

Jag gillar verkligen sommar och poddar vid träning. Det blir ett sådant fokus, och ett inre lugn. Jag som älskar musik ser pratet som nån slags meditativ rörelse framåt. 

En lugn kväll väntas.
Äggröra med tomat, chili och svartpeppar.
Och senare, ny GW-tv-serie i Kanal 5 om Tomas Qvick.
En god kväll, tänker jag.

❤️
Johanna

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Blir det whiskey till det oxå?

Svar: Haha, nej det tänkte jag inte på. Inte samma givna, rustika känsla i Det som göms i snö...:-)
Johanna Roth

Kommentera här: