Vårtecken och blåbärssoppa.

(null)

(null)

(null)

Vårtecken i trädgården.
Regnluft med sommardoft. Så väldigt hoppfullt för vad som komma skall!

En cykeltur för tre män från Växjö till Kråketorp, 8,3 mil, för att köra ett slags genrep för sommarens cykellopp. Jag och och en hustru till försåg de cyklande männen med kexchoklad, banan och blåbärssoppa i Åseda och köttfärssås och spaghetti, kaffe och mammasutsökta bullar när målet var nått.
En fin och energigivande dag för mig, med fina samtal och praktiskt pill.

Nu efter en runda på gymmet, så är det soffläge och läsning. 
Kan nog bli en liten powernap också.
Har dåliga nätter just nu med mycket skit i luftvägarna. Tur vi har en skön säng i min älskade unges rum som jag kan smita in till ibland. För att inte störa mannen och för att själv kunna slappna av mer då jag liksom inte stör.
Inhalerat med min specialmaskin nu, för att se om natten kan bli lugnare.
Hade varit sååå himla skönt att få sova en hel natt. Bara en...!

En skön och trevlig helg är snart till ända.
Måndag igen, med lite andra arbetsuppgifter då jag ska vara på inskrivningsmottagningen för att tala in 4 patienter inför operationsdags. Blir kul!

Kram ❤️

Kommentera här: