Viktighetsperspektiv.

 
I Stockholm på café.
Elvakaffe, efter att ha tagit sällskap med dottern till Vasastan. Inköpt en halsduk. Borde köpt spikskor och hjälm då snön fallit i natt och bjuder på riktigt halt väglag.
Och snygg omgivning.
 
Ibland känns saker oviktiga.
Som jobb till exempel. Även om det är det som försörjer mig, ger en social samvaro, utveckling, utmaning och roliga dagar. 
Men sett ur viktighetsperspektiv hamnar det längre ned på listan. Det får pausas och skötas av kompetenta och fantastiska kollegor som ser till att allt snurrar som det ska. Det är ju skönt att jag inte är oumbärlig, utan att andra tar över när jag behöver gå.
 
Nu är jag här.
På ett café. 
I Stockholm.
Om en stund blir det en promenad, städning och matinköp. 
Senare grönsakssoppa och lugn på söder.
Med den viktigaste i mitt liv, min älskade unge.
 
Kram Joey ❤️

Kommentera här: