Många mil och invigning av våren.

 
 
En verkligt skön söndag, med ännu en sovmorgon och långpromenad runt stans sköna områden.
Gamla hemtrakter, bland annat lilla skogen där dottern och jag brukade leka och ha picnic - vinter som sommar. 
En fin liten baksida på vårt dåvarande hyreshus, där Frida växte upp sina 8 första år. Det var ett väldigt bra område för en liten unge, med bra innergårdar, cykelspace, skog, lekplatser, och kompisar överallt. Det är skönt att kunna tänka tillbaka ibland, på de saker som var bra. Som värmer min själ att tänka på i en annars ganska turbulent tid. Det fanns även då riktigt bra saker, och det är ju gott att ändå känna.
 
Denna veckan blir det rätt många motionsmil per fot, det är bra - för kropp och själ! Finns en ro i promenerandet tycker jag, som jag inte riktigt finner i träning på gym. Det ger nåt annat, som dock också är bra, och det stärker ju min lekamen på bra sätt. Sol och luft är bra medicin, känns det som.
På fredag ska jag ta mina stygn, får se hur hållbart det ser ut efteråt om jag kan påbörja lite gymträning efter det eller så...
 
Min bil har fått bli ren idag, den såg bedrövlig ut efter ett par Sthlm-resor så nu är den liksom röd igen! Det gillar jag. Smuts är lite jobbigt, tycker jag....
Våffelfika hägrar i em, hos mina föräldrar. Det var länge sen jag åt våfflor....ser fram emot det för det är ju väldans gott. Korvgrillning med "kollektivet" framåt kvällen för att inviga våren och grillen, trädgården, ljuset...
 
En bra helg, som gett energi.
 
Pussens på er!
 
Joey♥

Kommentera här: