En ljusnande framtid!

 
Igår åkte bonussonen Dante o jag för att fira bonussvärdottern respektive blivande svägerskans sjuksköterske-examen.
En viktig dag, så värd att fira efter tre års fetplugg! 
Härligt med ny kollega som verkligen behövs där helst hon väljer att jobba.
Vi fick fina timmar i solen i fantastisk trädgård, smörgåstårta och rabarberpaj.
 
Glödjande nog är det många sökande till ssk-utbildningarna i vår region, ni är efterlängtade.
Och jag hoppas att politikerna ska vakna innan det är för sent...
Sjukvården är liksom grundläggande som behov, liksom polis- och lärarkåren. Utan dessa är samhället tämligen skört. 
 
Det är en utveckling just nu som känns oerhört tuff, och jag bara hoppas att the båttom is nådd på nåt sätt och att uppbyggnad ska starta nu. Nyss. Jag är rätt luttrad efter alla år, det svänger kraftigt och vi har alltid fått höra, både i kommun och landsting, att besparingar måste göras.
Sen har liksom livet löst sig ändå.
 
Senaste åren har vi hört samma sak, med skillnaden att det nu inte finns mer än en avdelning på hela regionen som är fullbemannad och därmed kan ha full beläggning. 
Det är en sorglig utveckling, och är såklart ingen lätt nöt att knäcka. Men vi som jobbar måste få kosta. Lönerna, villkoren måste förändras till den nya generationen som inte nöjer sig med mindre. Som inte nickar åt övertid och beordrade arbetspass. Den tiden är förbi. 
 
Jag är faktiskt optimist.
Jag tror att det kommer att vända, att avdelningen kommer att beläggas fullt och ssk och usk kommer att slåss om jobben igen. Jag tror att politikerna kommer förstå att nu är det dags att handla innan allt går förlorat.
Så, varsågoda!
Upp till bevis!
 
Och vi som jobbar ser fram emot en ljusnande framtid med världens bästa sjukvård!
 
Puss o kram
❤️

Kommentera här: