Omfamnar i tanken.

 
 
 
Rödbetspajen var riktigt god, med täcke av créme fraiche, citron, fetaost, honung och svartpeppar, västerbottenost och pumpakärnor. 
Ibland har smp riktigt bra recept även om en kan svänga till de lite som en själv vill.
Jag är lite lat så jag gör en pajdeg i gryta på 100 G smält smör, 3 dl valfritt mjöl (jag tog dinkel igår) och 1 dl vatten + salt och timjan. Bara att kleta ut i formen och sen på med fyllning - snabbt, lätt och gott!
 
Varit och tränat till toner av Håkan Hellström idag...funkar bra:-)
Sjungit en del, lyssnat på Sommar i P1.
Övat med yngste bonussonen och dotter till äldste bonussonen bröllop, då vi ska sjunga.
Lyssnat på brudmarscher, legat på min kära sittbänk och haft det bra.
 
Och så det där livet som gör sig påmint från sin mindre trevliga sida.
En barndomskamrats pappa har blivit hastigt sjuk, blivit akut opererad och ligger i Lund med hästfoder av antibiotika för att stävja bakterierna i kroppen.
Mina kära föräldrar håller tummarna hårt, och så även jag. Tänker och önskar en kunde göra nåt. Skickar en bön till stjärnorna, och omfamnar i tanken. Låt det gå bra, låt det vända.
 
Vet att jag behöver sova.
Imorgon ringer klockan tidigt, känns nästan pirrigt inför första arbetsdagen efter semestern.
Känner mig nöjd med semestern, har hunnit med sköna saker i lagom takt med olika mål.
 
Kram ❤️

Kommentera här: