Det är lyx.

 
 
Underbart skönt träningspass i morse, så skönt att känna ork, lust och glädje över svett, puls och pigga muskler.
Till Sväng-listan med låtar av Miriam Makeba, James Brown, Aretha Franklin så rör sig kroppen nästan av sig själv:-)
 
Gjort lite husliga saker idag som att tvätta flertal tvättar, handla mat och laga mat men också träffat goa vänner för en kaffe på utefik. God glass, skratt och prat som gav energi.
En liten stund i vår trädgård fick jag också innan molnen dolde den väl.
 
Kan erkänna att jag liksom haft semester på riktigt i 3 1/2 veckor så husligheten har varit minimerad.
Skönt och nödvändigt med en paus ibland, lyx att va iväg och inte behöva se det som egentligen borde göras.
Det är den riktiga semestern, tänker jag, lyxen att göra annorlunda och inte drunkna i vardagspyssel.
 
Det behöver inte betyda att en gör lyxiga saker (och vad det anses vara är nog högst individuellt)...det kan vara att tillbringa tid hos vänner, på vandrarhem, tält eller vad som bara det är nåt annat.
Som bryter av från det vanliga. 
Och när det vanliga på så sätt blir väldigt härligt när pausen är slut.
 
 
Jag tycker att "borta bra men hemma bäst" stämmer bra. Det är alltid härligt att komma hem efter bortavaro. Då blir vardagen och det jag har här det som egentligen tycks lyxigt.
Att ha ett hem som jag verkligen gillar, att komma hem till. 
Att ta av sig skor och strumpor och gå runt på våra barfotavänliga golv, ta friskt vatten från kranen och kunna lägga sig i egen säng. 
Det är lyx.
Det också. 
 
Kram o God natt
❤️
Johanna 
 
 

Kommentera här: