Underbart vettja:-)

 
 
Dessa dagar har varit otroligt hysteriska faktiskt, så det snurrat även nattetid. Jag har levt operationskoordination 24 h om dygnet, planerat  i halvslummer, drömt kallelser och pusslande med tider...
Jag vet att mina kära kollegor på avdelningen och på alla kliniker haft väldigt mycket, som hysteriskt även för dem.
Hoppas just nu på lite av ett mirakel. 
Av kloka politiker som skulle inse att tiden är inne, utan överdrift, att på riktigt satsa långsiktigt på att behålla den kompetenta personal som finns och locka sig till nya, sugna kollegor.
Livet för alla behövande, och för de som ska utföra vården, skulle bli så välsignat mycket bättre!
 
 Dagen idag har jag hunnit ikapp lite.
Orkade ta en promenad och fixa lite ärenden, köpa nya blommor och nya böcker av det presentkort jag fick från min kära bonusson i julklapp. Kan inte bli bättre: blommor OCH böcker!! Tjoho! Har förvisso en bok jag håller på med och en ca 20 stycken på vänt men det är ju underbart bra vettja:-)
 
Lillbonusen har en riktigt rolig skoluppgift som vi diskuterat ikväll: blodomloppet. Så anatomi-bok fram, bilder som förklarar och försök till att levandegöra fakta gjordes. 
 
Kram och god kväll!
Joey
 

Kommentera här: