Lovikavantar & livsspark.

 
 
 
Snön yr omkring och jag tycker att det är busmysigt. Blir leksugen och skulle vilja ta på mig termobyxor och göra snöänglar...det ska jag göra imorgon om snön är kvar ta mig tusan! Bara för att få känslan. Av busig barnvinterslycka. Fast utan illaluktande men vackra lovikavantar med fastklumpad snö.
Och utan mammas goda chokladdryck i röd 70-talsplastmugg med vit kant:-).
 
Istället för snöänglar gick jag på stan en sväng innan dejt med goa kvinns på mitt favoritfik Skåres. Också ett bra val.
En god stund som gav energi, och som gav mig tankar om att försöka se livet från en ljusare sida. Att förvänta sig bra och goda saker istället för att förvänta sig tråkigheter - som det kan bli om det varit mycket ett tag. Lite för mycket att härbärgera som det känns, även om en klarar mycket. Det mesta ordnar sig dock, det mesta blir rätt bra även om det innebär svårigheter. 
 
Snön lyser upp, solen kommer tillbaka. 
Efter uppförsbacke går det nerför. 
Trots allt brukar det vara så i livet.
Det är bra med små vänliga livssparkar i rättare riktning ibland.
 
 
God natt!
 
Joey

Kommentera här: