Hur många dårar...?

 
 
En ljuvlig lördag!
Med träning till danslistan från 95-årsfesten så pulsen gick upp och svetten rann...gott!
Traditionsenlig fika på stan med föräldrarna och sambon, sköna samtal och mysig stund.
Sambon på fest, så kvällen var lugn, och läggningen hyfsat tidig.
 
Ser på sociala forum, och gläds över  kvinnokraften världen över som motreaktion på den man som ni intagit vita huset. Fantastiskt!
Tänker samtidigt att röstningen i USA borde ses över. Att det är orimligt att någon som får minst röster vinner. Och som nu förmodligen kommer att skapa kaos med sina åsikter och åtgärder som exkluderar människor. Det gör mig faktiskt orolig att en sån snubbe sitter på en sån viktig position. Med Putin på en annan. Och Erdogan. Hur många dårar kan världen ens ha samtidigt i maktposition?? 
 
Tänker på vårt framtida val, 2018.
Vad som är smartast att rösta på för att rösta för mänskliga rättigheter, inkluderande av ALLA - oavsett religion, sexuell läggning och kön...
För en hållbar miljö, ett hållbart och tryggare samhälle...
Jag vet absolut vad jag INTE ska lägga min röst på. Det är ett lätt beslut, ett självklart beslut för mig och det jag står för. Det finns många med mig, de allra flesta vill ändå inkludera. Respektera. Det är en tröst, och ger hopp. Jag tror att våra barn, i den generationen som förstagångsväljare kommer att röra runt lite på ett bra sätt. Jag tror de är klokare än många vuxna:-).
 
Idag är det söndag.
Lite kallt, rimfrost.
Andrakaffet upphällt.
Ska ta mig en promenad om en stund för att väcka kroppen. 
 
Ha en fin dag du människa❤
 
Johanna
 
 

Kommentarer:

1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Ja det är med blandade känslor vi närmar oss vårt eget val

Svar: Håller med. Hoppas på den nya generationen!
Johanna

Kommentera här: