Gnissel, tulpaninköp och GI.

 
På väg hem med tåg från Köpenhamn.
Det gnisslar och låter, pratas och sovs. Ganska skönt med människor på tåg, med några undantag när den sociala koden är lite på sniskan när jag själv är av det mer asociala slaget. Sambon förbarmade sig, och jag bubblade in mig. Orkade inte idag.
 
Längtar hem till katten.
Till tulpaninköp.
Till GI- matlagning efter alldeles för många helger med för mycket mat, för ofta och inte den mat min kropp helst vill ha. 
Men ikväll blir det stekt lax i ugn med ingefära & vitlök och blomkålsmos. Och sallad på bladspenat, rödlök och tja...nåt mer som jag ska fundera på! Ska ställa om min mage, den vill det och då blir det bra:-)
 
Känns konstigt att komma hem för att ha en jobbdag kvar av veckans dagar.
Men skönt. Säkert hysteriskt imorgon men sen två dagar lugnt liv med träning, promenader, kanske sång vid pianot...blir bra.
 
kram ❤ Joey

Kommentera här: