Tankar.

 
Alla ❤-ans dag.
Och en inte helt romantisk 10 h arbetsdag, med full rulle som sen avslutades med god mat på Jackson's med min pärla. Mysigt och gott och tacksamt!
 
Sen brist på sömn. Samarin och fåtölj, bok. Tankar på min fina unge som ibland känns orimligt långt ifrån mig. Som jag just nu längtar mycket efter, och skulle vilja ha här vid köksön. Drickandes the och prata om livets vindlingar. Få se hela henne, höra hennes skiftningar på nära håll. Få krama om, andas in hennes alldeles egna doft. Få lyssna in. Känna in. 
 
Tankar på en kär kollega som snart ska gå i pension, tänker på vad jag vill säga till henne. Efter alla år, av ovärderlig kunskap som hon delat med sig av. Och av vänskap. Av ärlighet, en skön jargong oss emellan där raka puckar varit ledstjärnan. Det gör riktigt fysiskt ont att hon ska gå, och jag har svårt att hålla tillbaka tårarna bara jag tänker på det...gillar det inte! Och unnar henne samtidigt allt gott i världen.
 
Det är redan onsdag.
Och jag hoppas att jag snart kan få lite sömn.
 
Kram ❤ Johanna
 
 

Kommentera här: