Så länge möjlighet finns.

 
Att gå hem i tid hör inte till vanligheterna, men idag lyckades jag - väldigt skönt att handla och besiktiga bilen innan klockan slagit fem. Kändes lyxigt:-)
 
Tog mig en förfärligt halkig promenad efteråt, där jag var nära att slå omkull flera gånger. Dr Martens är favoriterna men de är inte bra i isigt väglag. Fick ny akupunktur idag för min arm, så får vänta lite till med träning på gym. Funkar inte, bara att inse även om det är frustrerande!!
 
Potatis- och purjolöksoppa intagen, och Tusse och jag har nu intagit fåtöljen.
Läsdags i nya boken som påbörjades igår. En bok om palestinier och deras familjers levnadsöden. Läst 100 sidor och den är stark. Tragisk. 
 
Kan förresten rekommendera en riktigt bra serie på SVT play - Förintelsen, historiens värsta brott.
En välgjord serie. En förfärlig serie, en serie som berör och som drar en till nutidens både öppna och dolda tankar om folks olikheter och dess rätt att vara där andra är. Eller inte. Om rädslor. Om vanligt folks förmåga att göra de mest vidriga saker. 
 
Imorgon ska min dotters skola få besök av Hedi Fried, en kvinna som överlevt både Auschwitz och Bergen belsen. Det tycker jag är väldigt bra, och något alla ungdomar (och vuxna) skulle få möta så länge möjlighet finns.
 
Imorgon fyller min älskade unge år.
Sjutton år, och första gången hon inte är i min närhet på sin födelsedag. Konstigt, känns det. 
 
Kramar ❤

Kommentera här: