Ikea, kollektivmiddag och söndagsmood.

 
Igår beställde mannen och jag kök till stugan på ill-landet där korna betar alldeles intill, där skog och grusvägar utgör normaltillståndet. Skogen är nu avverkad intill stugan, med ljusinsläpp och mer öppenhet som resultat....me like!
Ett stort glasrum har byggts för att ännu mer nyttja ljusinsläppet, och så nu ska alltså köket fixas till. Det ska bli riktigt roligt, och något som gör att jag hoppas kunna känna mig mer hemma. Mer lugn, mer sugen och liksom få ett behov av att vistas där. En väldigt proffsig och duktig ungdom hjälpte oss färdigställa våra kökstankar, så i vår blir det nytt och fräscht.
 
Söndagen får gå i sakta mood.
Vi hade kollektiv fest igår med våra grannar där de stod för tilltugg och fantastisk fasan hos sig och vi dukade fram dessert och snacks en våning upp...mycket bra upplägg och trevlig kväll.
 
Längtar efter styrketräning men har fått nöja mig med promenader pga en epikondylit, musarmbåge. Har förband som ger lite akupressur men har ont hela tiden och är försvagad i armen. Fått akupunktur i den, och väntar på fler behandlingar så blir den nog liks bra som min andra arm blev efter behandling.
 
Dags för proppar i öronen, promenad och en kopp ingefärsvatten efter det.
 
God söndag!
 
Kram Johanna 
 

Kommentarer:

1 Natalie Nilsson:

skriven

Vilket snyggt vitrinskåp ni ser ut att ha! Får jag fråga var ni köpt det? :)

Svar: Hej Natalie!Tack, är supernöjd med det!
Det är från Kvänum, platsbyggt.
Kram
Johanna

2 Maria:

skriven

Så trist när man är skadad o inte kan träna det man vill,
Krya på armen
Maria

Svar: Tack snälla! Ja, det är riktigt frustrerande men inser att styrketräning inte vore piffigt just nu. Fått akupunktur idag så snart så:-) Kram!
Johanna

Kommentera här: