Precis så fin.


(null)

(null)

(null)


Så ljuvligt härligt att ha ett nystädat hem!
Hög musik, min lista kallad Dans med allt mellan AC/DC till Whitney Houston gör liksom jobbet lätt, och två personer städar fortare och bättre än ensam. 
Nu doftar här citronsåpa, nybryggd espresso och tända ljus.

Det är lördag.
Dagen före nyårsafton.
Fika på stan med mina älskade föräldrar har stått på dagordningen.

Min älskade unge har åkt hem, och själen värker. Det har varit en så fin vecka, en lugn och fin. Med samtal, the, film, matfix och bilturer. 
Jag samlar dessa tillfällen, så att jag kan minnas dem. Gå tillbaka i tanken och glädjas igen. 
Över att jag fått just henne, den där människan som jag älskar så. 
Som är en salig blandning utseendemässigt, från mig och hennes far. Med drag från oss båda, till en fin egen kombination.
Som när hon var liten såg ut som jag själv, och som mormor ännu mer.
Som är så olik mig på många sätt, och som lär mig se världen med andra ögon.
Som vågar säga det hon själv tycker och tänker. 
Som bara är, så som hon är.
Precis så fin som bara hon kan vara.

Nu blir det fåtöljhäng.
Sylvia Plaths Glaskupan.
Lite vila innan hockey med man och kollektiv.

Kramar ❤️

Kommentera här: